اظهارات استاندار گیلان درباره نرخ ‌تک‌رقمی ‌‌بیکاری ‌صحت ندارد جبار کوچکی‌نژاد :

اظهارات استاندار گیلان درباره نرخ ‌تک‌رقمی ‌‌بیکاری ‌صحت ندارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبت‌های استاندار گیلان در مورد تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری در استان گیلان صحت ندارد، گفت: چنانچه استاندار گیلان مدارکی در مورد تک‌رقمی شدن وضعیت بیکاری در استان دارد ارائه کند.
139507031835222138744354 - اظهارات استاندار گیلان درباره نرخ ‌تک‌رقمی ‌‌بیکاری ‌صحت ندارد

به گزارش خبر فوری رشت ، جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه اظهارات استاندار گیلان در مورد تک‌رقمی شدن وضعیت بیکاری در استان گیلان صحت ندارد، اظهار داشت: چنانچه استاندار گیلان مدارکی در مورد تک‌رقمی شدن وضعیت بیکاری در استان دارد ارائه کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ کارخانه جدیدی در شهرک‌های صنعتی گیلان تأسیس نشده است، خاطرنشان کرد: با همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها در استان گیلان همچنان جزء استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری هستیم.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه باید علائمی نشان دهنده رفع مشکلات بیکاری در استان باشد، تصریح کرد: مواردی در شهرک‌های صنعتی و در حوزه‌های مختلف مشاهده می‌شود که با همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها به تعطیلی کارخانه‌ها کشیده می‌شود.

وی با بیان “در استان گیلان شاهد تعدیل شیفت در برخی از ادارات و کارخانه‌ها هستیم”، تصریح کرد: در برخی از کارخانه‌ها تعداد شیفت‌های کاری از دو شیفت کاری به یک شیفت کاهش پیدا می‌کند و در برخی از کارخانه‌ها نیز به حذف اضافه‌کاری‌ها می‌رسد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمارهای سازمان تأمین اجتماعی، سازمان بیمه‌شدگان و سرشماری عمومی نفوس و مسکن می‌تواند گویای نرخ بیکاری در شهرستان رشت و استان گیلان باشد، گفت: رقم بیکاری در استان تغییری نکرده است و همین نرخ بیکاری نیز ثبات ندارد.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر “باید برای سخنان خود در مورد کاهش بیکاری استدلال و مدارکی ارائه کنیم، افزود: چنانچه نرخ بیکاری در استان زیر ۱۰ درصد باشد باید دارای علائمی باشد و استاندار گیلان باید پاسخگوی اعلام این نرخ بیکاری در استان گیلان باشد.

وی با ابراز “اگر فردی بتواند مشکل مردم و معضل بیکاری در استان را برطرف کند وی را هم مورد تشویق قرار می‌دهیم و هم کمک می‌کنیم”، خاطرنشان کرد: اگر آمار بیکاری در استان گیلان غیر از آمار صحیح باشد دلیل آن را پیگیری می‌کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جهت استیضاح وزیر آموزش و پرورش و پیرامون صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۲۰۰ رأی در مجلس جمع‌آوری شد، افزود: این مهم برای جامعه فرهنگیان قابل باور نبود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان که کاندیدای وزارت آموزش و پرورش دوره قبل بود، بازداشت شده و اکنون در زندان است.

وی با اظهار اینکه اکنون بازداشت مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان باعث شد تا وزیر نیز به‌عنوان رئیس هیئت عامل صندوق فرهنگیان پاسخگو باشد، گفت: چگونه برادر همسر وزیر بدون داشتن هیچ تجربه صنعتی رئیس ماشین‌سازی اراک وابسته به صندوق می‌شود؟

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه هیئت مدیره شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان به‌صورت باندی و فامیلی اداره می‌شود و مدیران آن هیچ‌گونه تخصصی نیز ندارند، تصریح کرد: تشکیل ستادهای خانوادگی در صندوق ذخیره فرهنگیان دامن کل وزارتخانه آموزش و پرورش را گرفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه افراد زیادی در وزارتخانه آموزش و پرورش در اتهامات مالی دخیل هستند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که فرهنگیان جزء شریف‌ترین و پاکترین افراد در جامعه هستند.

وی با ابراز “اگر هفته بعد وزیر آموزش و پرورش در استیضاح شرکت می‌کرد، مدارک و اسنادی را در صحن علنی مجلس افشا می‌کردم که به‌طور قطع استیضاح وی با بیش از ۲۰۰ رأی انجام می‌شد”، گفت: وزیر آموزش و پرورش در اعلام استعفاء فرار رو به جلو داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس نهم هیچ گونه کمکی در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش انجام نشد، افزود: عامل عدم همکاری، باندها و دست‌های پشت‌پرده‌ای بود که اجازه ندادند تحقیق و تفحص و استیضاح وزیر به نتیجه برسد.

کوچکی‌نژاد با بیان “موضوعات کنونی در وزارت آموزش و پرورش حادثه تلخی برای فرهنگیان است و از وضعیت موجود به‌شدت نگران هستیم”، گفت: رئیس جمهور باید عاقلانه حرکت کند و مواردی را در جهت منافع فرهنگیان اصلاح کند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور نباید در حفظ منافع باندی و حزبی عمل کند و باید درصدد اصلاح موارد طرح‌شده فرهنگیان باشد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید از پاکترین افراد در آموزش و پرورش استفاده کند تا این خسارت در آموزش و پرورش جبران شود.