بازار لوازم خانگی ایران تغییر جهت داد به دنبال تغییر نرخ ارز؛

بازار لوازم خانگی ایران تغییر جهت داد

به گزارش رشت۲۰؛ حسین رحمانی‌نیا، مدیرعامل شرکت کارخانجات لوازم خانگی پارس، با اعلام این مطلب به «دنیای اقتصاد» گفت: تا ۸ ماه قبل بسیاری از شرکت‌های بازرگانی نسبت به واردات لوازم خانگی خارجی اقدام می‌کردند. همچنین عده‌ای به‌طور قاچاق کالا وارد می‌کردند؛ این روند پس از افزایش نرخ ارز و تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران، به‌طور تقریبی از بین رفت و شرکت‌های داخلی اکنون توانسته‌اند خود را در بازار داخلی مطرح کنند.

 

 

وی با بیان اینکه نیاز خانوار‌های ایرانی در طول یک سال نزدیک به ۴ میلیون قلم انواع لوازم خانگی است، افزود: پس از لوازم صوتی و تصویری، یخچال، فریزر و جارو برقی عمده‌ترین دستگاه‌های لوازم خانگی مورد استفاده ایرانیان است. مدیرعامل شرکت کارخانجات لوازم خانگی پارس درباره مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعت لوازم خانگی تصریح کرد: گمان می‌کنم مهم‌ترین چالشی که صنعت لوازم خانگی همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کند، عدم اطمینان دولتمردان به توان و ظرفیت‌های داخلی است. معتقدم صنعت لوازم خانگی ایران هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت توان پاسخگویی به نیاز داخل را دارد و ما در این بازار نیازی به واردات محصول نداریم.

 

رحمانی‌نیا ادامه داد: تامین قطعات و مواد اولیه به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز و ناتوانی در استفاده از اعتبارات اسنادی (LC) دیگر مشکلاتی است که فعالان این صنعت چند ماه است با آن درگیرند. وی همچنین از احتمال صادرات محصول به کشور‌های همسایه از جمله عراق و افغانستان خبر داد و افزود: در صورت رفع موانع و مشکلاتی که به آن‌ها اشاره شد، شرکت کارخانجات لوازم خانگی پارس این آمادگی را دارد که ضمن حضور در بازار‌های صادراتی، محصولات خود را به کشور‌های عراق، افغانستان، سوریه و کشور‌های آسیای میانه صادر کند. مدیرعامل شرکت کارخانجات لوازم خانگی پارس با اشاره به تولیدات این شرکت گفت: انواع یخچال و فریزر، کولر، ماشین لباسشویی و جاروبرقی از جمله اصلی‌ترین تولیدات مجموعه پارس هستند و با توجه به برخی کمبود‌های موجود در بازار طرح فروش مستقیم و خدمات پس از فروش از اولویت‌های در دست اجرای ما در مجموعه شرکت کارخانجات لوازم خانگی پارس است.