عادت های خواب که خطر حمله قلبی در شما را افزایش می دهد

عادت های خواب که خطر حمله قلبی در شما را افزایش می دهد

 شاید به فکرتان نرسد که خواب خیلی کم یا خیلی زیاد برای قلب شما خطر ناک است ولی باید بدانید واقعیت دارد

تاثیر کم و زیاد خوابیدن با مشکلات قلبی عروقی

آیا به دنبال راهی ساده برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستید؟

شاید به فکرتان نرسد که خواب خیلی کم یا خیلی زیاد برای قلب شما خطر ناک است ولی باید بدانید واقعیت دارد.

عادت های اشتباه خواب می تواند احتمال بیماری و حمله قلبی را در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده افزایش دهد.

بنابراین درست مثل ورزش روزانه و رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از حمله قلبی باید عادت های خوابتان را هم بهبود دهید.

عادت های خواب چگونه به سلامت قلب آسیب می رساند

حمله قلبی

مطالعات اخیر در دانشگاه گوتنبرگ سوئد دریافتند که خواب کمتر از ۵ ساعت در شب به طرز چشمیگیری باعث افزایش احتمال ابتلا به مشکلات جدی قلبی عروقی می شود.

این مطالعه روی ۷۹۸ مرد ۵۰ ساله انجام شد که میزان خواب شبانه آن ها در سه گروه ۵ ساعت و کمتر، ۶ ساعت یا ۷ تا ۸ ساعت قرار داشت و ۲۱ سال بعد محققان کشف کردند که …

مردانی که در شب ۵ ساعت یا کمتر می خوابند احتمال وقوع مشکلات قلبی عروقی در آن ها بعد از ۷۱ سالگی نسبت به افرادی که عادت خواب معمولی داشتند دو برابر بوده است. این مشکلات قلبی عروقی عبارت بودند از:

حمله قلبی

سکته مغزی

بستری شدن به دلیل مشکلات قلبی

گرفتگی عروق کرونر
و مرگ به دلیل بیماری های قلبی

یکی دیگر از بررسی های اخیر در مورد ۱۱ مطالعه، نتیجه مشابهی داشت.علاوه بر آن نشان داد که خواب بیش از حد برای قلب شما بسیار خطرناک است.

این بررسی نشان داد که خواب کوتاه و بلند هر دو احتمال خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

در واقعا خواب کم احمال بیماری های قلبی عروقی را تا ۱۱ درصد افزایش می دهد ولی خواب زیاد بیشتر روی بیماری های قلبی تاثیر گذار است و باعث افزایش بیماری های قلبی عروقی تا ۳۳ درصد می شود.

برای پیشگیری از مشکلات سلامت قلبی عروقی چقدر باید بخوابیم

بر اساس این دو مطالعه مقدار خواب مناسب شبانه بین ۶ تا ۸ ساعت است. تغییر عادت خواب می تواند سخت باشد ولی زمانی که بدانید کم و زیاد بودن خواب شبانه زنگ خطری برای سلامت شماست مسلما راحت تر می توانید عادت خود راتغییر دهید.

گیاه آشوگاندا Ashwagandha قرن هاست که برای درمان بیم خوابی مورد استفاده قرار می گیرد ولی در مصرف آن باید دقت داشته باشید چون در برخی موراد باعث بدتر شدن بی خوابی می شود بنابراین اگر متوجه تاثیر منفی آن بر چرخه خواب خود شدید فورا مصرف آن را قطع کنید.

تحقیقات نشان داده اند که تمرینات یوگا می توانید کیفیت خواب را بهبود دهد.

در بسیار یاز مطالعات اثبات شده که طب سوزنی تاثیر بیشتر از داروهای تجویزی برای درمان بی خوابی دارد.