مشترک گرامی مراقب جیبتان باشید

مشترک گرامی مراقب جیبتان باشید

ناآگاهی مشترکان تلفن همراه در گیلان از هزینه بالای کسرشده تحت عنوان خدمات مبتنی بر محتوا، موجب مراجعه شمار زیادی از شهروندان به دفاتر پیشخوان و امور مشترکین ارتباطات سیار شده و نهادهای مسئول باید برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از حساب های مشترکان، تمهیدات لازم را بیاندیشند.
79220454 88340516fffca 300x200 - مشترک گرامی مراقب جیبتان باشید

به گزارش خبر فوری رشت و به نقل از ایرنا، موضوع آن است که مشترکان تلفن همراه تا حدود سه هفته پیش از کسر مبالغی تحت عنوان ارزش افزوده یا خدمات مبتنی بر محتوا اطلاع نداشتند اما سازمان تنظیم مقررات رادیویی گرچه دیر ولی سرانجام سه اپراتور تلفن های همراه را ملزم به اعلام کسر مبالغ به مشترکین کرده است.
یکی از معترضان به مبالغ بالای کسر شده به خبرنگار ایرنا گفت : دیروز به فاصله چند ساعت سه پیامک برای من ارسال شد مبنی بر اینکه مشترک گرامی مبلغ سه هزار ریال بابت سرشماره ای، با تائیدیه دریافتی از حساب شما کسر گردید.
وی اظهار کرد : با مراجعه به دفتر پیشخوان مطلع شدم که طی یک دوره ۴۰ هزار تومان بابت ارزش افزوده یا خدمات مبتنی بر محتوا برای من محاسبه شده و اکنون برای شکایت از این مسئله و درخواست قطع این سرویس ها ، به امور مشترکین مراجعه کرده ام .
این شهروند گیلانی افزود: گرچه سرویس های مذکور قطع شد اما در این مدت بدون اطلاع هزینه زیادی به ما تحمیل شد و دیگر جبران هم نمی شود.
یکی دیگر از مراجعه کنندگان مدعی بود که مبالغی بابت سرویس هایی که او اصلا درخواست نکرده و یا اینکه خدمات دهنده هزینه بالای کسر شده را اعلام ننموده ، از او کسر شده است.
وی اظهار کرد : شکایت در این زمینه نیز وقت گیر است و من فرصت پی گیری آن را ندارم ضمن اینکه تکلیف افراد بی سواد که ممکن است اصلا از این مساله مطلع نشوند، چیست؟
شماری از مشترکان اپراتور دوم نیز با ابراز گله مندی از اتمام سریع شارژ ریالی تلفن خود، عنوان کردند جرئت نمی کنیم سیم کارت را شارژ کنیم چون حتی اگر صحبت هم نکنیم، به سرعت از طریق پیامک های مختلف از شارژ کسر می شود.
روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان ، …