کارخانه سیمان جاده‌های دیلمان را نابود کرد/لزوم نگاه ویژه به پروژه پل غیر هم‌سطح لاهیجان

کارخانه سیمان جاده‌های دیلمان را نابود کرد/لزوم نگاه ویژه به پروژه پل غیر هم‌سطح لاهیجان

به گزارش رشت۲۰ و به نقل از خبرگزاری فارس از لاهیجان، رسول فرخی میکال امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اصناف این شهرستان با بیان اینکه رسانه باید خود را جزئی از بطن جامعه بداند، اظهار کرد: رسانه‌ها زبان گویای و چشم بینای مردم بوده و باید مشکلات و دغدغه‌های جامعه را به گوش مسؤولان رسانده و پیگیر رفع آن مشکل شوند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به بیان مشکلات پنهان جامعه توسط خبرنگاران گفت: در جامعه دو‌ نوع مشکل پنهان و آشکار وجود دارد که خبرنگاران با توجه به رسالت خود باید مشکلات پنهان را شناسایی کرده و به گوش مسؤولان برسانند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان خبرنگاران را حلقه وصل میان مسؤولان و مردم معرفی کرد و افزود: بعضی از مردم دسترسی به مسؤولان نداشته و نمی‌توانند مشکلات و دغدغه‌های خود را به گوش مسؤولان برساند به همین دلیل خبرنگار حلقه واصل میان مردم و مسوولان شوند.

فرخی با اذعان به اینکه اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان جزو سرمایه‌های مهم گیلان هستند، تصریح کرد: گیلان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار خوبی و بی‌شماری است ولی این ویژگی‌ها نباید سبب بی‌توجهی و عدم حساسیت نسبت به اراضی کشاورزی استان شود زیرا با ادامه این روند باید شاهد حضور افراد غیربومی زیاد در استان باشیم و این‌یک تهدید جدی برای گیلان است.

وی با اشاره به برنامه مجلس شورای اسلامی در خصوص حل مشکلات اقتصادی مردم بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکل جمهوری اسلامی ایران مشکلات اقتصادی و عدم اشتغال در کشور و استان گیلان است که در این خصوص مجلس شورای اسلامی برنامه دقیق در دستور کار دارد.

عضو‌ مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی از آمادگی خود برای ایجاد تعاونی‌های خانوادگی در استان گیلان و شهرستان لاهیجان خبر داد و گفت: ایجاد این تعاونی باعث عدم تقسیم و فروش زمین‌های کشاورزی به غیربومی شده و همچنین یک منبع اعتبار برای خانواده‌ها در حوزه اقتصادی است که باید به آن توجه شود.

فرخی با اشاره به انجام مناقصه در خصوص جاده بازکیاگوراب به سیاهکل بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، مناقصه در خصوص این جاده انجام‌شده و یک شرکت برنده مناقصه شده و تشکیلات کارگاهی خود را آماده کرده است ولی تا اتمام این جاده پیگیری‌های مداوم ما با مسؤولان استانی و کشوری ادامه خواهد داشت.

وی از تذکر به وزیر راه و شهرسازی در خصوص اتمام پل کابلی آستانه خبر داد و تصریح کرد: در چند روز اخیر بنده تذکرهای جدی را به وزیر راه در خصوص تکمیل پل کابلی آستانه‌اشرفیه و وزیر نیرو در خصوص اتمام فاضلاب لاهیجان دادم و به این قول را به مردم آستانه‌اشرفیه خواهم داد که از هیچ تلاشی برای پیشرفت این شهرستان در طول یک سال آینده دریغ نکنم.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با گله‌مندی از بین رفتن زیرساخت‌های جاده‌ای در جاده دیلمان گفت: کارخانه سیمان یکی از آلوده‌ترین کارخانه‌ها در خصوص زیرساخت‌های جاده‌ای بوده که جاده‌های این شهر گردشگری را رو به نابودی کشانده و بسیار آسیب‌دیده که این امر سبب شد تا مردم آن منطقه از ویژگی‌های گردشگری بهره‌مندی لازم را نبرند.

فرخی جاده سنگر به سیاهکل را به جاده مرگ توصیف کرد و افزود: سالانه در این جاده افراد بسیاری جان خود را ازدست‌داده و خانواده‌های بسیاری داغدار می‌شوند به همین منظور تذکر جدی را وزیر راه در صحن مجلس برای رفع مشکلات این جاده داده و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

وی مهم‌ترین مشکل بر سر راه ساخت پل غیر هم‌سطح لاهیجان را وجود معارض زمین‌های اطراف دانست و بیان کرد: در جلسه‌ای که یک ماه پیش با مدیرکل حقوقی ساخت وزارت راه داشتیم ایشان قول مساعد برای صدور مجوز در خصوص رفع مشکل معارض اراضی زمین‌های اطراف را داده و ان شالله وزیر راه این مجوز را صادر می‌کند.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه باید به پروژه پل غیر هم‌سطح لاهیجان نگاه ملی شود، تصریح کرد: زمانی این پل برای مردم کاربردی و مثمر ثمر واقع می‌شود که گلوگاه بزرگ آن یعنی بازکیاگراب به سیاهکل و سنگر به سراوان رفع شده و با ادامه مسیر چهار کیلومتر می‌تواند مسیر را برای مردم هموار کند.