گفتگو با بهاره سعیدی به بهانه اجرای تئاتر سعادت لرزان مردمان تیره‌روز

گفتگو با بهاره سعیدی به بهانه اجرای تئاتر سعادت لرزان مردمان تیره‌روز

-لطفا خودتان را معرفی کنید؟

 

بهاره سعیدی متولد ۵۶/۱۱/۲۰ از شهرستان گنبد کاووس

شروع کار تاترسال ۷۴شهرستان شاهرود

لوح تقدیر در سال۷۴برای کار سهراب کشی در جشنواره سوره

گذراندن سه دوره بازیگر (آقای فریدون قدیمی،آقای رحیم نوروزی وآقای محمد پورجعفری)

لوح تقدیر سال۹۴  برای کار زمستان ۶۶ کجا بودی؟

اجرای زمستان۶۶کجابودی؟، شایعات، انتظار با طعم خرمای شور، شک (جان پاتریک شنلی) و الان اجرای سعادت لرزان مردان تیره روز…وتمرین کار کادانس رقص کارگردان خانم فریبارئیسی..

بازی در بیش از ۱۰فیلم کوتاه…

بازی در تله فیلم سفر داوودبه کارگردانی آقای ابراهیم نعمتیان

تحصیلات آکادامیک فوق دیپلم طراحی لباس،کارشناسی گریم سینمایی

مربی اروبیک پیشرفته ….

 

-درمورد کاراکترتان در نمایش سعادت لرزان مردمان تیره روز توضیحی بدهید؟

 

در مورد نقش ایران (مادر خانواده)زنی که در ناملایمات زندگی خرد ونابود شده وهمچنان تلاش میکند بچه هایش را دوباره زیر بال وپر خود بگیرد .متاسفانه کسی در خانه به معنای واقعی هواسش به اون نیست کسی واقعا نگرانش نیست او به تنهایی تمام دردهای خانواده رو به دوش میکشه ومیخواد همه چیز رو مرتب کنه ولی موفق نمیشه او حتی خودش را فراموش کرده وهیچکس توی خونه حرفشو نمیخونه،اون حتی تمام تلاششو میکنه همسرش(عباس) از این همه بهم ریختگی باخبرنشه وامیدش به اینه که همه چیزو خودش درست کنه وامثال ایران در کشور من بسیار وجود دارد . ایران برای مادر غم زدہ خانوادہ که یاد آور اسیب ھای اجتماعی است که مام وطن با آن دست بہ گریبان است امید آن کہ روزی ایران ما از این مصیبت ھا رھایی یابد.

 

-نقش تاتر در کاهش آسیب های اجتماعی چیست؟

 

نقش تاتر در کاهش آسیبهای اجتماعی اینه که باید کارها واعمال منفی رو به روی صحنه برد تا از آنها درس گرفت درحالی که خیلی از موقعه ها جلوی اجرای این نکات رامیگیرند ودر بازبینی رد میکنن ومی گویند منفی ها را کات کنید در حالی که برعکس این اگر اجرا شود تماشاگر سبک وسنگین میکند واثر بهتری دارد ویا اعمالی که به قول خودشان مشکل شرعی دارد را اجازه اجرا نمیدن در حالی که الان در جامعه ما بطور علنی دیده میشه ومیخوان نادیده گرفته شود.

 

-در مورد وضعیت امروز تاتر گیلان بگویید.

 

تاتر گیلان شبیه چندین قبیله شده که هر کدوم فکر میکنه از او یکی بهتره..

منظورم آموزشگاههای بازیگری که هر کدوم بچه های خودشو یه جا جمع کرده اجازه نمیدن با آموزشگاههای دیگه همکاری کنند.هنر جوها رو محدود میکنن حتی اجازه رفتن ودیدن تاتر گروههای دیگر رو هم ندارن .خیلی غم انگیزه کاش همه با هم متحد بودن وقتی گروهی اجرا داره مدیر آموزشگاهها هنرجویان خودشو موظف کنه که از اونا حمایت کنند وکارها رو ببینن چه خوب چه بد وهمدیگر رو حمایت کنن وتاموقعه یی که این تفرقه بین آموزشگاهها هست وضعیت تاتر گیلان نابسامان میمونه. من کوچکتر از این هستم به عنوان فرد کوچکی از تاتر گیلان بخوام نصیحت کنم ولی بیاییم همدیگر رو حمایت کنیم.